Zalany laptop - naprawa, czyszczenie komputera po zalaniu Odbieramy bezpłatnie sprzęt na terenie całej Polski
Loading...

1. Potwierdzamy - jesteśmy otwarci, działamy normalnie, a nawet jeszcze skuteczniej!
2. Bezpłatny i niezobowiązujący odbiór i odwiezienie sprzętu do klienta na terenie Warszawy oraz całej Polski. 

W związku zaistniałą sytuacją oferujemy bezpłatny transport sprzętu do serwisu i z serwisu na terenie Warszawy oraz całej Polski, jak również bezpłatną diagnozę. Cała operacja nie zobowiązuje do zlecenia nam odpłatnej usługi. Sprzęt odwożony do klientów dezynfekowany jest przy pomocy specjalnych preparatów. Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w celu ustalenia szczegółów. 

Szczegóły odnośnie wysyłki sprzętu dostępne pod linkiem: 
https://iviterserwis.pl/bezplatny-odbior-urzadzenia


Naprawiamy komputery po zalaniu. Posiadamy bardzo duże doświadczenie w pracy z zalaną elektroniką. Stosujemy wysokiej klasy preparaty chemiczne do czyszczenia płyt głównych, elementów składowych notebooka. Posiadamy bardzo wysoką skuteczność w dziedzinie naprawy zalanych komputerów.

zalany komputer laptop

Zalany laptop

Laptop jest urządzeniem mobilnym, często przenosimy go, korzystamy z niego leżąc w łóżku czy siedząc przy stole podczas jedzenia – taka mobilność jest bardzo wygodna, jednak ma pewną wadę – stwarza sytuacje, w których łatwo może dojść do uszkodzenia sprzętu. Jednym z najczęstszych przypadków uszkodzenia laptopów jest ich zalanie – wodą, herbatą, kawą, colą, sokiem, piwem, winem – skutki zazwyczaj są podobne.

Kiedy dojdzie do zalania, należy zachować zimną krew i zastosować się do pewnych kroków, które pozwolą zminimalizować uszkodzenia.

Krok pierwszy - najważniejszy – natychmiast odłącz źródła prądu.

Natychmiastowe odłączenie zasilacza i wyjęcie baterii w bardzo dużym stopniu redukuje możliwość uszkodzenia sprzętu. Woda nie działa bezpośrednio na elektronikę, uszkadza ją, kiedy powoduje zwarcia prądu. Pozbawienie laptopa zasilania odpowiednio szybko chroni płytę główną przed uszkodzeniem elementów i ścieżek elektrycznych.

Krok drugi – odwrócenie laptopa.

Najczęściej bywa tak, że zalana zostaje klawiatura oraz touchpad. Od razu po zalaniu należy odwrócić sprzęt tak, aby płyny nie przedostawały się w głąb urządzenia. Woda czy inny płyn potrzebuje kilku, może kilkunastu sekund by dostać się do np. płyty głównej. Mamy więc czas, aby maksymalnie odchylić ekran urządzenia i postawić komputer do góry spodem, tak by płyn mógł swobodnie wypływać na zewnątrz, a nie penetrować sprzęt.

W brew pozorom wycieranie klawiatury np. papierowym ręcznikami jest bardzo złym pomysłem. Naciskając klawisze podczas wycierania niejako wtłaczamy płyn do wnętrza urządzenia – powodujemy sytuację, której za wszelką cenę chcemy uniknąć.

Użycie suszarki również nie jest dobrym rozwiązaniem – owszem – osuszymy zewnętrzne części, ale strumień powietrza pociągnie ze sobą krople wody w głąb urządzenia. Dodatkowo parująca ciesz to duża wilgotność powietrza, a ta w połączeniu z podwyższoną temperaturą z łatwością da początek korozji ścieżek oraz złączy, których naprawa może być niemożliwa i prawdopodobnie będzie wiązać się z wymianą całej płyty głównej.

UWAGA! Nie potrząsaj komputerem - doprowadzić to może do niekorzystnego rozlania się cieczy i dościa jej do układów scalonych na płycie głównej. Dodatkowo potrząsanie komputerem w takiej sytuacji nie jest korzystne dla dysku twardego. 

Okej, odłączyliśmy zasilanie i odwróciliśmy laptopa, jeżeli zrobiliśmy to odpowiednio szybko to prawdopodobnie jedynym, co ucierpiało do tej pory jest klawiatura – w przypadku napojów słodzonych, bardzo prawdopodobna będzie konieczność jej wymiany. Teraz naszym największym problemem jest ciecz wewnątrz urządzenia, woda – podstawowy składnik wszystkich napojów - powoduje korozję, a składniki takie jak kwas fosforowy(zawarty np. w coca-coli) tylko przyśpieszają te procesy. Należy zadbać więc, o odpowiednie osuszenie sprzętu, 24 godziny bez uruchomienia sprzętu nie wystarczą – woda bardzo chętnie wpływa we wszystkie szczeliny, np. te pod układami BGA na płycie głównej, mają one szerokość setnych części milimetra. W takich miejscach woda może utrzymać się bardzo długo, bez najmniejszego problemu kilka dni, powodując korozję a w przypadku uruchomienia sprzętu –zwarcia.

Po wykonaniu pierwszych dwóch kroków, najrozsądniejszym posunięciem jest oddanie sprzętu do serwisu, możliwie najszybciej - tak by nie dać czasu wodzie, na uszkodzenie ścieżek i elementów elektronicznych. W serwisie sprzęt zostanie natychmiastowo rozłożony na elementy pierwsze i oczyszczony przy pomocy myjki ultradźwiękowej. Kolejnym krokiem będzie wykonanie diagnostyki przy pomocy specjalistycznego sprzętu – nie należy włączać laptopa tak po prostu, jeżeli tak zrobimy, uszkodzenie jednego elementu może spowodować kolejne uszkodzenia, często bardziej poważne. Aby nie dopuścić do takiej sytuacji, należy wykonać szereg testów i pomiarów, zlokalizować i naprawić ewentualne usterki, i dopiero wtedy uruchomić sprzęt.

Podsumowując - w razie zalania należy:

  • Odłączyć zasilanie i wyjąć baterię.
  • Odwrócić laptopa spodem do góry.
  • Dostarczyć laptopa w do serwisu, gdzie zostanie oczyszczony i zdiagnozowany

Oddając komputer do serwisu WYMAGAJ aby zajęto się nim w pierwszej kolejności, gdyż zwłoka w takim przypadku powoduje dalszy postęp elektrokorozji.

Należy pamiętać, że jeżeli po zalaniu sprzęt zostanie osuszony, ale nie zostanie dokładnie oczyszczony to ma prawo działać poprawnie, jednak z czasem postępująca korozja i mikrozwarcia mogą powodować uszkodzenia bardzo trudne do naprawy.

 

Jesteśmy serwisem pogwarancyjnym. Nie działamy w ramach gwarancji. 

Kontakt telefoniczny do nas - 22 113 40 88.
Darmowa diagnoza i wycena naprawy. Sprawdź nasze referencje: https://iviterserwis.pl/referencje-i-opinie

Jeśli nie mieszkasz w Warszawie możesz wysłać do nas sprzęt do naprawy. Szczegółowa instrukcja o tym jak tego dokonać: https://iviterserwis.pl/kontakt-i-adres-wysylki

Odpowiedzialność właściciela

W przypadku zastrzeżeń, opóźnień - prosimy o kontakt na specjalny adres mailowy interwencja (at) iviter.pl 

IVITER serwis - chociaż stoi za nim obecnie armia oddanych ludzi, techników, managerów, zaopatrzeniowców, doradców - to jest on tworem jednego człowieka - to ja stworzyłem i wymyśłiłem tę firmę, co było zwłaszcza trudne w dobie niemal całkowitej likwidacji przemysłu elektronicznego oraz zdecydowanej niechęci producentów elektroniki do nieaturyzowanych serwisów (lobby producentów elektroniki m.in. zdołało wprowadzić zakaz płatnej reklamy usług serwisowych w wyszkukiwarce google). Udało się stworzyć funkcjonujący serwis elektroniki. Wiem, doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że nie wszystko się udało, wiem też, że w wielu dziedzinach zwyczajnie nie ma innego serwisu, jesteśmy jedyną opcją - uprzejmie więc jako właściciel firmy proszę - w przypadku jakichkolwiek kłopotów, opóźnień, niedogodności, reklamacji - proszę o kontakt bezpośredni mailowy z moim zespołem interwencyjnym, składającym się z moich najelpszych ludzi a obiecuję każdy kłopot zostanie rozwiązany szybko i bezboleśnie. Kontakt to:

interwencja (at) iviter.pl

(at) proszę znakiem @.

Pozdrawiam! Iwo Czerniawski - twórca i właściciel firmy IVITER 

6 miesięczna gwarancja na naprawy

Z dniem 24.12.2019 wprowadzamy 6-miesięczną gwarancję na wszystkie naprawy wykonane w naszym serwisie. 

IVITER poszukuje ludzi do pracy. Pełna lista stanowisk dostępna tutaj https://iviter.pl/oferty-pracy/ - piszcie do nas, warunki zatrudnienia do pełnej negocjacji (zwłaszcza w przypadku doświadczonych osób, chętnie spełnimy Wasze wymagania finansowe).