Serwis Marantz

Marantz - legendarny producent sprzętu audio - szanowany i doceniany przez rzesze melomanów na całym świecie, oferujący konstrukcje wybitne i bezkompromisowe. W swej ofercie posiada całą gamę urządzeń: wzmacniacze, odtwarzacze sieciowe, CD, Blue-Ray, gramofony, amplitunery sieciowe. Jesteśmy w stanie wykonać naprawę każdego urządzenia tej marki, zarówno klasy ekonomicznej, jak i premium. Dysponujemy kompletną wiedzą, ogromnym doświadczeniem, bardzo dobrym wyczuciem. Posiadamy jednocześnie niezbędne zaplecze warsztatowe.

Niezależnie od tego czy uszkodzony sprzęt ma swoje lata, czy też jest nowy, jak również bez względu na to czy usterka wystąpiła samoistnie, czy też była wynikiem konkretnego zdarzenia (zalania, przepięcia) - będziemy w stanie pomóc. Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu. 

Darmowy odbiór i wysyłka sprzętu

Darmowy transport

Bezpłatny transport sprzętu do serwisu i z serwisu na terenie całej Polski. Cała operacja nie zobowiązuje do zlecenia nam odpłatnej usługi

Gwarancja 12 miesięcy!

Gwarancja 12 miesięcy!

Nasza 12-miesięczna gwarancja pokazuje, że jesteśmy pewni jakości naszych napraw. 6-miesięczna gwarancję na materiały eksploatacyjne.

Niezobowiązująca diagnoza.

Darmowa diagnoza.

Wstępna diagnoza każdego urządzenia - zawsze jest bezpłatna

Uwaga! Komunikat od naszego działu AUDIO.
Bardzo ważna informacja - nie jesteśmy najtańszym serwisem na mieście, w ogóle nie jesteśmy tanim serwisem. Wszystkie tanie serwisy elektroniczne w Polsce juz zbankrutowały. My nie zamierzamy.

Świadczymy usługi w zakresie pełnej renowacji sprzętu. Zatrudniamy w tej chwili najlepszy team specjalistów, prawdziwy dream team. Świadczymy usługi na wysokim poziomie, cały czas doskonalimy procesy, podwyższamy naszą jakość, inwestujemy w sprzęt i cena naszej usługi musi odpowiadać naszemu poziomowi technicznemu.

Warto też podkreślić, że na Placu Konstytucji działa nasz sklep z aparaturą klasy Vintage - szczegóły dostępne pod linkiem: https://iviteraudio.pl

 

Uwaga! Komunikat od naszego działu AUDIO.

Dlaczego warto nas wybrać, postawić na nas?

Wchodząc na tę podstronę stoisz zapewne przed wyborem firmy serwisowej, jakiej chciałbyś powierzyć swój Ważny dla Ciebie sprzęt. Nazywam się Iwo Czerniawski, jestem twórcą i właścicielem firmy IVITER. Postaram się odpowiedzieć na pytanie - dlaczego to właśnie moją firmę warto wybrać, mojej firmie warto powierzyć naprawę swojego sprzętu. Dowiedz się więcej - podstrona Dlaczego my?

Zachęcam również do zapoznania się z naszymi referencjami (kliknij).
 

1Wypełnij formularz online

To wszystko, co musisz zrobić, aby rozpocząć. 
My zajmiemy się resztą.

2Pakowanie i odbiór

Nie musisz drukować dokumentów, kurier przyjedzie 
po urządzenie.

3Zwrot na nasz koszt

Niezależnie od decyzji, zwrócimy urządzenie 
bez opłat.

Przyjdź z ulicy!

Przyjdź z ulicy!

Przyjdź i dostarcz nam swój sprzęt osobiście. To najszybszy sposób!

Napisz maila

Napisz maila.

Napisz do nas maila - serwis@iviter.pl
Odpowiadamy bardzo szybko i sprawnie. 

zadzwoń

Zadzwoń do nas!

22 113 40 88
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania.

Charakterystyka i historia produktów Marantz

Poniżej prezentujemy krótki przegląd wybranych modeli Marantza, zarówno tych współczesnych, jak i bardziej wiekowych, które dla rozwoju marki, jak i całej branży audio, były istotne, przełomowe bądź pionierskie.

Niektóre z tych konstrukcji opatrywane są przez melomanów mianem „ponadczasowych”. Wiele z omawianych modeli, pomimo swego wieku, ciągle znajduje się w użyciu, ciesząc pięknem swego brzmienia. Są cenione, poszukiwane i z pietyzmem konserwowane. Na marginesie warto zaznaczyć, iż restauracja i przywracanie pierwotnego blasku konstrukcjom sprzed lat są ze wszech miar godne polecenia, jeśli nie z powodów muzycznych, to przynajmniej kolekcjonerskich.

Audio Consolette

Audio Consolette, przedwzmacniacz wyposażony w equalizer mogący regulować mankamenty powstałe podczas nagrania płyty powstał w 1952 roku. Był dziełem garażowym, spotkał się ogromnym zainteresowanie, którego efektem było uruchomienie Marantz Company.

Model 1 Mono Preamplifier (1954)

Model 1 Mono Preamplifier był handlową wersja Audio Consolette. Equalizer, 7 wejść, oddzielny zasilacz, obrotowy potencjometr głośności. Przyjęty entuzjastycznie, dzisiaj kolekcjonerska perełka.

Model 2 (1957)

Wzmacniacz mocy, którego lampy mogły pracować w dwóch trybach: pentodowym o mocy 40 W i triodowym o mocy 25 W. Wybór trybów odbywał się za pomocą zwykłego przełącznika. Brzmienie wzbudzało zachwyt. W roku 1958 na rynku pojawiła się nieco okrojona i znacznie tańsza wersja – Model 5.

Model 7

W 1958 roku pojawia się najsłynniejszy Model Marantza. Stereofoniczny przedwzmacniacz z kontrolą balansu i niezależnymi potencjometrami tonu dla każdego kanału. Sprzedany w liczbie ponad 130 000 egzemplarzy, stanowił jakościowy skok. Na wiele lat wyznaczył kierunek rozwoju w dziedzinie Hi-fi. Produkowany w kilku „literowych” wariantach, choć w rzeczywistości wszystkie „siódemki” niewiele się od siebie różniły. Model 7 uchodzi także za klasowy pod względem estetyki. Zwracano uwagę na symetrię i proporcje panelu przedniego z subtelną lampką poniżej logo. „7” ewoluowała przez kolejne 10 lat. Jego ostatnią odsłoną był pierwszy tranzystorowy wzmacniacz Marantza opatrzony literą „T”.

Model 9

„9” pojawiła się w roku 1979 – to 70. watowy monofoniczny wzmacniacz zbudowany na lampie EL34. Potężna moc była wynikiem rywalizacji z firmą McIntosh. Poziom estetyczny tej konstrukcji także był wysoki. Zwracał uwagę okrągły wskaźnik umieszczony na środku przedniego panelu oraz klapka maskująca niektóre regulatory.

Model 10

Model 10 (w „literowych” wariantach) to pierwszy tuner zaprojektowany przez Marantza. Zielona mgławica oscyloskopu kontrolującego jakość sygnału, charakterystyczne niebieskie podświetlenie skali (Marantz blue) i lekko bursztynowa kontrolka stereo nadają wersji 10B niezwykłego uroku. Ale „dziesiątka” to dźwięk. Ciepły i aksamitny, otwarty, transparentny i niezwykle melodyjny.

Model 30

W roku 1970 zaprezentowano Model 30, pierwszy wzmacniacz zintegrowany. Produkcja wzmacniaczy zintegrowanych związana była z nową filozofią firmy i nastawieniem na sprzedaż bardziej przystępnych cenowo urządzeń. Wzornictwo „30” oparto na rasowym Modelu 7. Linia ta eksploatowana była przez wiele lat, aż do modelu PM94.

Model 4400

W 1974 pojawia się kolejny klasyk Marantza. Amplituner Model 4400, potężny 4-kanałowy (4x50 W/2x125 W) odbiornik wyposażony m.in. w oscyloskop, przedwzmacniacz gramofonowy, system do konwersji stereo na kwadro (vari matrix), rzadko wówczas występujące gniazdo wymiennych matryc dekodera sygnału kwadro (dawało pewność, że 4400 obsłuży każdy format tego sygnału), opcjonalny pilot. Wszystko w pięknym i efektownym opakowaniu. Aluminiowy front, podświetlenia, drewniana obudowa jako opcja.

Model 500

W latach 70-tych pojawia się także Model 500, potężny 250-cio watowy wzmacniacz. Wykorzystano w nim specjalnie zaprojektowany tunel chłodzący do odprowadzania wytwarzanego przez aparaturę ciepła.

Seria Esotec

W skład serii wchodziły m. in. nieźle brzmiące monobloki MA 5 pracujące w klasie A lub AB, 400. watowy wzmacniacz SM 1000 o wadze 42 kg i adapter TT 1000. Ten ostatni stanowił interesującą wizualnie konstrukcję. Posiadał zewnętrzne zasilanie, aluminiowo-szklany talerz, 3. warstwową podstawę z 8. mm grubości arkuszy aluminium i 15. mm szkła o wysokiej gęstości, ważył 2,7 kg. Produkowany był w trzech wersjach różniących się zastosowanym ramieniem.

CD-63

Pierwszy publicznie zaprezentowany odtwarzacz CD. CD-63 oferował 14. bitową rozdzielczość, która dzięki metodzie oversamplingu podnoszona była do 16. bitów.

CD-45 Limited Edition

W roku 1986 pojawia się odtwarzacz CD-45 Limited Edition. To pierwsze zaproponowane przez Marantza urządzenie w Edycji Specjalnej. Jej pomysłodawcą był Ishiwata. Przyświecała mu idea stworzenie segmentu budżetowych produktów w jakości Hi-fi.

CD-94

W 1986 roku Marantz Japan wprowadza na rynek odtwarzacz CD-94. Mechanizm znajdował się wewnątrz wyjątkowo solidnej, odlewanej obudowy. Ta doskonale zaprojektowana chassis wykorzystywana jest przez następne dziesięć lat do kolejnych generacji odtwarzaczy CD produkowanych przez Marantz Japan.

RV-55

W 1985 roku na runek trafił pierwszy zestaw audio z przetwornikiem Dolby Surround. RV-55 na długie lata wyznaczył standardy branży audio – video. Po raz pierwszy kinowa jakość dźwięku stała się dostępna w domu.

Music Link

Na początku lat 90-tych powstała linia Music Link. Jej projektantem był Ken Ishiwata. Linią tą Marantz próbował podkreślić jak wielką wagę przywiązuje do wierności odtwarzanego dźwięku. W skład Music Link wchodził wzmacniacz SC-22, przedwzmacniacz gramofonowy PH-22, dwa monobloki MA-22 (50 watów w klasie AB) i MA-24 (30 watów w klasie A). W 1994 roku serię uzupełniono ładowanym od góry odtwarzaczem CD (CD-23).

AX1000

W 1991 roku na rynek trafia cyfrowy Procesor Audio AX1000. Model ten umożliwiał pomiar oraz kompensację niedoskonałości akustycznych pomieszczenia. Aparatura wykorzystywała w tym celu trójpasmowy korektor parametryczny, procesor przestrzeni dźwiękowej emulujący charakterystyki akustyczne sal koncertowych, filtr szumu, kompresor i ogranicznik dźwięku, generator fali prostokątnej, szumu białego i szumu różowego a całości dopełniał analizator pracujący w czasie rzeczywistym. W 1991 roku była to rewolucyjna technika, dziś powszechnie znana jako kalibracja akustyki pomieszczenia (dźwięk przestrzenny).

S-5, SM-5

Kolejnym istotnym osiągnięciem w cyfrowym rozwoju Marantza było wprowadzenie technologii HDAM (Hyper Dynamic Amplifier Modules). Były to szybkie moduły wzmacniacza pozwalające uzyskać bardziej dynamiczny, precyzyjny i pełen szczegółów dźwięk. W roku 1994 wyposażone w nową technologię przedwzmacniacz S-5 i wzmacniacz SM-5 zdobyły najwyższe wyróżnienia.

TT-42

W 1992 roku pojawił się na rynku gramofon TT-42. Klasyka w nowoczesnym wydaniu. Stosunek jakości do ceny z jednej strony oraz ciągła popularność winyli z drugiej, powodują, iż jest on wciąż obecny w ofertach handlowych Marantza.

DD-92, DD-82, SM80, SR96, VP500, MD-19, MD2020

Lata 90. to postępująca cyfryzacja. W katalogu Marantza pojawiały się kolejno: magnetofony cyfrowe DD-92 i DD-82 oraz wzmacniacz SM80 i amplituner SR96 (oba modele z certyfikatem THX) w 1992 roku, projektor LCD VP500 w 1994 (zastąpiony VP600 w 1996), nagrywarki Mini Disc MD-19 oraz MD2020 w 1998 roku.

T1

Lata 90. to także powrót techniki lampowej. Projekt T1 w założeniach dotyczył budowy możliwie najlepszego lampowego wzmacniacz bez oglądania się na koszty. Wzmacniacz posiadał charakterystyczną wysoką obudowę. Było to spowodowane zastosowaniem aż czterech transformatorów głośnikowych zamiast tradycyjnie jednego. Konstrukcja oparta była na legendarnej triodzie 845 i magicznej 300B. Aż 70% lamp nie spełniających kryteriów odrzucane było w procesie produkcji. Lampy zakwalifikowane sygnowane były logo Marantza. Tor sygnału oparto na systemie Direct Current Ignitation. Miał on eliminować szum powodowany przez żarnik lampy. Łączenie punkt-punkt. Nawet kawałka PCB. Rezystory Dale, gniazda lamp Johnson, olejowe kondensatory Aerovox. Chassis wykonano z odlewanego ciśnieniowo aluminium. W efekcie uzyskano monoblok w cenie 32000 Є.

Arch

W roku 1995 Marantz wprowadził system Arch zwany także artystycznym. Adresowany był on do odbiorcy ceniącego estetykę i walory wizualne. Arch 1.0 posiadał 6-płytową zmieniarkę CD i aktywne głośniki. Arch 2.0 wprowadzono w 1996. Ta odchudzona wersja nie posiadała zmieniarki a jedynie sam odtwarzacz, nie miała też aktywnych głośników. I kosztowała połowę ceny. Oba systemy dostępne były w trzech opcjach kolorystycznych: Briar, Marbled Black i Electric Blue. 

SC-7S1 i MA-9S1

W roku 2002 pojawiły się dwa nowe modele flagowe. Przedwzmacniacz SC-7S1 oraz wzmacniacz mono MA-9S1. Pojawienie się „7” i „9” w nazwie oraz okrągłe oko wskaźnika wychyłowego i niebieska dioda stanowią oczywiście nawiązania do pięknej przeszłości. Ale oba modele to już epoka cyfrowej teraźniejszości.

Range, Style i Premium

Aparatura Marantza oferowana jest w trzech liniach. Seria „Range” ma najbardziej uniwersalne zastosowanie. „Style” kierowana jest do odbiorców ceniących nieco artystyczny i wyszukany dizajn. Na samej górze znajduje się „Premium” – hi-endowy sprzęt dla zamożnego melomana. W roku 2004 wraz z modelami PM-11S1 i SA-11S1 wizerunek Premium Range został nieco odświeżony. Ponownie pojawia się trójdzielny panel przedni, przełączniki z prawej i lewej strony, środkowa część wydzielona pod wyświetlacz. Rok później seria ta została rozszerzona o wzmacniacz PM-15S1, odtwarzacz SA-15S1 i gramofon TT 15S1.

AV8003

W roku 2008 przedstawiona została nowa linia wzornicza M-1. To efekt zabiegów mający na celu zestrojenie stylów poszczególnych serii produktów Marantza. Począwszy od modeli Premium aż do podstawowych zestawów Marantz miał zyskać rozpoznawalny wygląd. Produktem w nowym wydaniu był wielokanałowy procesor AV8003, pierwsze urządzenie sieciowe oferujące streaming audio i wideo.

SR7005

SR7005, pierwszy amplituner Marantza z certyfikatem DLNA, pojawił się w 2010 roku. Oferował połączenie z siecią w celu streamingu wysokiej jakości dźwięku. Ale przede wszystkim oferował strumieniowanie muzyki za pomocą AirPlay. Za pomocą iPhona czy używając iTunes w komputerze użytkownik mógł przesyłać muzykę bezpośrednio do SR7005. W tym samym czasie przedstawiona także została aplikacja Marantz Remote App oferująca pełna kontrolę nad aparaturą za pomocą dowolnego iUrządzenia.

NA7004

Nowy wymiar obcowania z dźwiękiem zainaugurował Marantz w 2010 roku za pomocą produktów Network Audio – sieciowego systemu odtwarzania dźwięku. NA7004 mógł odtwarzać różne formaty plików z komputerów połączonych w sieć i napędów NAS, obsługiwał system AirPlay, pobierał muzykę z biblioteki iTunes, zapewniał dostęp do serwisów takich jak Last.FM i Napster, udostępniał radio internetowe, posiadał tuner FM/AM i tuner DAB.

PM11S3 i SA11S3

Rok 2012 przynosi rozwiązania mające na uwadze rosnącą dostępność wysokiej rozdzielczości plików audio. Pojawiają się PM11S3 i SA11S3, wzmacniacz i odtwarzacz serii Premium. SA11S3 nie tylko czyta CD/SACD. Za pomocą cyfrowych filtrów i portu USB-B działającemu w trybie asynchronicznym można łączyć się bezpośrednio z komputerem i przesyłać strumieniowo sygnał aż do rozdzielczości 194kHz/24 bit.

NA-11S1 i MS7000

Z okazji swoich 60-tych urodzin, w 2013 roku, Marantz zaprezentował dwa modele nowej generacji. NA-11S1, pierwszy audiofilskiej jakości odtwarzacz sieciowy USB-DAC oraz MS7000 Consolette, pierwszą bezprzewodową stację muzyczną dla audiofilów. Nazwa tej ostatniej przywodziła na myśl garażową wersję przedwzmacniacza Model 1.

Galeria Iviter

serwis elektroniki 1 serwis elektroniki 2 serwis elektroniki 3 serwis elektroniki 4 serwis elektroniki 5 serwis elektroniki 6 serwis elektroniki 7 serwis elektroniki 8

Uwaga! Komunikat od naszego działu AUDIO

Bardzo ważna informacja - nie jesteśmy najtańszym serwisem na mieście, w ogóle nie jesteśmy tanim serwisem. Wszystkie tanie serwisy elektroniczne w Polsce juz zbankrutowały. My nie zamierzamy. Świadczymy usługi w zakresie pełnej renowacji sprzętu. Zatrudniamy w tej chwili najlepszy team specjalistów, prawdziwy dream team. Świadczymy usługi na wysokim poziomie, cały czas doskonalimy procesy, podwyższamy naszą jakość, inwestujemy w sprzęt i cena naszej usługi musi odpowiadać naszemu poziomowi technicznemu.

Jesteśmy serwisem pogwarancyjnym. Nie działamy w ramach gwarancji.

Kontakt telefoniczny do nas - 22 113 40 88.
Darmowa diagnoza i wycena naprawy. Sprawdź nasze referencje: iviterserwis.pl/referencje

Jeśli nie mieszkasz w Warszawie możesz wysłać do nas sprzęt do naprawy. Szczegółowa instrukcja o tym jak tego dokonać: iviterserwis.pl/darmowapaczka

serwis pogwarancyjny