Bezpłatny transport sprzętu do serwisu i z serwisu na terenie całej Polski. Cała operacja nie zobowiązuje do zlecenia nam odpłatnej usługi - czytaj więcej.

Gwarancja 12 miesięcy!
Wprowadzenie 12 miesięcznej gwarancji świadczy o naszej pewności co do jakości wykonywanych przez nas napraw.

Niezobowiązująca diagnoza.
Wstępna diagnoza każdego urządzenia - zawsze jest bezpłatna.
Awaria urządzenia na skutek kontaktu z cieczą jest bardzo często występującą usterką (statystycznie defekty związane z zalaniem stanowią ponad 20% wszystkich fizycznych uszkodzeń). Naprawa sprzętu w takim przypadku to jeden problem, inną kwestią jest odzyskanie danych przechowywanych w takim urządzeniu.
Uszkodzenia zalanego dysku są dosyć specyficzne. Nie spotykamy się tu ze zniszczeniem powierzchni talerzy czy głowic, jak ma to miejsce w przypadku usterki mechanicznej powstałej w konsekwencji uderzenia czy upadku. Uszkodzenia wywołują tu substancje i związki zawarte w wodzie. Gdy woda odparuje pozostają one w formie osadu. Szczególnie kłopotliwe i wymagające bywa usuwanie osadów pozostałych po kąpieli w wodzie morskiej.
Usunięcie czynników powodujących awarię i odzyskanie danych wymaga sporego doświadczenia i lepiej nie próbować robić tego w domu. Działania takie najczęściej generują kolejne uszkodzenia, których konsekwencją może być bezpowrotna utrata zapisanych informacji. Podstawowym błędem jest osuszanie dysku (często w sposób „aktywny”, np. przy pomocy suszarki) i próba jego uruchomienia, która morze spowodować uszkodzenie głowic i powierzchni talerzy, w najlepszym przypadku spalenie układu elektroniki. W przypadku zalania postępowanie powinno być całkiem odwrotne – najlepszym rozwiązaniem jest niedopuszczenie do wyschnięcia dysku (najlepiej zawinąć go w mokry ręcznik) i jak najszybsze dostarczenie do serwisu specjalizującego się w odzyskiwaniu danych. Dysk taki wymaga natychmiastowego działania i szeregu specjalistycznych czynności serwisowych, nierzadko związanych z pracą w komorze laminarnej czy myjce ultradźwiękowej.
